“EmocioNaučnici”

Program radionica socio-emocionalnih veština za decu

“Mind” centar je otvoren sa idejom da podržimo decu u učenju veština koje će im biti potrebne celog života, tzv. socio-emocionalnih kompetencija.

Upis u toku. Rezervišite mesto za Vaše dete!

Osnovne informacije

  • Uzrast: 6-10 i 11-12 god.

  • Lokacija: Novi Sad
  • Učestalost: jednom nedeljno (najčešće subotom)
  • Trajanje: sat vremena
  • Nagrađen program
  • Obezbeđeni autorski edukativni materijali

  • Diploma deci na kraju godine

  • Izveštaj za roditelje o napretku

Potreba za ovakvim programom

Zašto smo kreirali program socio-emocionalne inteligencije?

Danas, kada decu upisujemo na različite vanškolske aktivnosti, kako bi savladali mnogo tema koje će im značiti u daljem životu, a tiču se kognitivnih aspekata: jezik, sviranje instrumenta, različite školice za brzo čitanje, računanje i sl., dečji dnevni raspored postaje prenatrpan i stresan. Kognitivne veštine jesu važne, ali ne i najvažniji pokazatelj uspeha dece i odraslih osoba.

Sve je više odraslih - roditelja, edukatora i prosvetnih radnika koji prepoznaju značaj jedne nepravedno izostavljene oblasti za celokupan dečji razvoj: socio-emocionalne oblasti i sa njom povezanog celokupnog mentalnog zdravlja naše dece.

To prepoznavanje podstaknuto je različitim izazovima sa kojima se susreću deca: 

  • strahovi,
  • anksioznost,

  • nezainteresovanost,
  • dosada,
  • nedostatak motivacije,
  • manjak pažnje i koncentracije,
  • različite konfliktne situacije,
  • nesposobnost samoregulacije,
  • manjak samopouzdanja,
  • nezadovoljstvo itd.

Radionice sa fokusom na socio-emocionalnu inteligenciju

Znamo svi da je ova godina bila sve, samo ne jednostavna, kako za decu i roditelje, tako i za sve nas koji radimo sa decom. Ono u čemu smo se svi složili je da dečje mentalno zdravlje mora biti prioritet, potreba. Bez mentalnog zdravlja nema zdravlja, a od njega zavisi budućnost naših najmlađih. Stoga su programi ovog tipa neophodni na svim nivoima obrazovanja, uz adekvatnu saradnju institucija i porodice.

Mind centar je jedini centar u Novom Sadu (a i šire), koji realizuje program specifično usmeren ka oblasti socio-emocionalne inteligencije dece, a koji je važan u prevenciji različitih poteškoća sa kojima se mnoga deca današnjice susreću.

To radimo kroz radionice za decu – o kojima ćete imati prilike da saznate više.

Ovakvi programi su prilika (i budućnost!) da deci damo ono najvrednije: pripremu za život u kojem će razviti emocionalnu stabilnost, otpornost i biti zadovoljniji i srećniji.

Program EmocioNaučnici

Više o programu i temama radionica

Program emocionalnih i socijalnih veština se sastoji od 10 modula koji traju 10 meseci.

O osećanjima
Modul 1 – “Kroz igru učimo da svoja osećanja dokučimo”

Radionice:

  1. Naš um je zanimljiv izum!
  2. Sramota nije kad imam emocije!
  3. Šta se to u nama zbiva, telo nam otkriva.
  4. Emocije nam mogu pomoći, to su naše super-moći.

Realizacija: septembar 2024.

O besu
Modul 2 – “Kad se ljutim, teško ćutim”

Radionice:

  1. Moj bes liči na zemljotres
  2. U telu mi gori, kad se sa ljutnjom borim
  3. Bes mi nastane od nekih čudnih misli, koje svako od nas nekad smisli
  4. Ljutnja i bes ne moraju biti stres

Realizacija: oktobar 2024.

O strahu / brizi
Modul 3 – “Strah, briga, e pa šta je, ako je Strah nije mrak”

Radionice:

  1. Gospodin Strahojed mi pravi nered
  2. Brigo, budi drug, idi sama jedan krug
  3. Koliko je strah veliki i jak
  4. I kad se uplašim, mogu da se umirim.

Realizacija: novembar 2024.

O pažnji i samokontroli
Modul 4 – “Samokontrola – prvo stop, onda hop”

Radionice:

  1. Naša pažnja je stvarno važna
  2. Kako da prikočim, kad bes uočim?
  3. Strpljenje je rešenje
  4. Kad se uznemirim, mogu da se izborim

Realizacija: decembar 2024.

O samopoštovanju
Modul 5 – “Samopoštovanje i ništa manje”

Radionice:

  1. Ja sam ja, nek’ se zna.
  2. Kad znam da vredim, manje se poredim
  3. Kad poštujem sebe, voleću više i tebe.
  4. Da ojačamo, asertivno pričamo

Realizacija: januar 2025.

O samopouzdanju
Modul 6 – “Znam – mogu biti samopouzdan”

Radionice:

  1. Znam – mogu biti samopouzdan
  2. Kad se trudim, mozak budim
  3. I kad je teško, nisam gosn. Greško!
  4. Svašta je u mojoj moći, mogu sebi sam pomoći

Realizacija: februar 2025.

O zdravim mislima/stavu prema neuspehu
Modul 7 – “Kad mi teško bude, učim da ne odustanem”

Radionice:

  1. Misli moje razne priče kroje
  2. Glava mi puna raznih problema, ponekad mislim da rešenja nema
  3. Nepravda i “Nije fer” – menjaj smer
  4. Jedan poraz nije moj odraz!

Realizacija: mart 2025.

O odolevanju pritiscima/ zauzimanju za sebe
Modul 8 – “Drugačiji biti nije za sakriti”

Radionice:

  1. Šta da radim, da li da se prilagodim?
  2. Moj Supermen stav je zdrav
  3. Drugačiji biti nije za sakriti
  4. Kad je reći “NE” skroz ok?

Realizacija: april 2025.

O rešavanju konflikata/empatiji
Modul 9 – “Drugarstva su bogatstva”

Radionice:

  1. Umesto svađe, šta je slađe
  2. Plač i Tuga nisu ruga
  3. Supermoć mi je empatija
  4. Humanost i “hvala” zadovoljstvo stvara

Realizacija: maj 2025.

O načinima umirivanja/šta pomaže?
Modul 10 – “Mnogo smo naučili i sebe proučili”

Radionice:

  1. Igre za smirivanje i sebe ohrabrivanje
  2. Vežbice za zdrav um i mirniji “bum”
  3. Za školicu spremni i emocionalno pametni
  4. Školujući srce, negujemo male borce

Realizacija: jun 2025.

*Napomena: ove radionice su autorski zaštićene. Zabranjeno je kopiranje naziva radionica, kao i neovlašćeno preuzimanje bilo koje sekcije sajta. Za saradnju – kontaktirajte nas.

Zanimljivi edukativni materijali

Edukativni materijali koji prate kompletnu realizaciju programa su obezbeđeni za svako dete, a interesantni su i sadržajni. Mnogi od njih kreirani su od strane autora programa, na osnovu višegodišnjeg iskustva u radu sa najmlađima. Neki od njih nalaze se i u priručniku “66 zabavnih aktivnosti, tehnika i vežbica za razvoj socio-emocionalnih veština“, kreiranih od strane pedagoga, koji radi sa decom.

Sve materijale deca sa sobom nakon rada mogu poneti, kako bi se uspešno podsećali različitih vežbica koje im mogu pomoći, te na taj način i roditelji mogu pratiti rad sa decom, tokom cele godine.

Šta deca dobijaju?

Zašto je važno raditi na socio-emocionalnim veštinama kod dece?

Deca sa kojima se radi na poboljšanju socio-emocionalnih veština:

  • Steći će sposobnost uočavanja i prepoznavanja emocija, kako sopstvenih, tako i tuđih i širiti emocionalni vokabular.

  • Razumeće emocije i emocionalna značenja svoja i tuđa, prepoznaće okidače koji dovode do “neprijatnih” emocija;
  • Poboljšaće samoregulaciju emocija radi boljeg emocionalnog, a i intelektualnog razvoja;
  • Graditi samopoštovanje i samopouzdanje, a samim tim i odnos prema neuspehu;
  • Učiće o negovanje korisnih, umesto nekorisnih i anksioznih misli;
  • Sticaće poželjne socijalne veštine: veštine asertivne komunikacije, učiti strategije za rešavanje problema u društvu vršnjaka, negovati empatiju itd.

Rezervišite mesto za Vaše dete

Broj mesta je ograničen. Rezervišite mesto za Vaše dete na našim radionicama!

Galerija slika

Atmosfera sa naših radionica

Kako bi rad sa decom bio što sadržajniji i prijatniji za deljenje i razmenu, a u kom svako dete može doći do izražaja, formiramo male grupe dece (5-8).

Ko je voditelj radionica?

Osnivač centra, master pedagog i sertifikovani trener emocionalne pismenosti, Dijana Borbaš.

Godinama unazad držim radionice za decu na temu emocionalnog razvoja, radeći u predškolskim ustanovama, kao stručni saradnik – pedagog, kao i predavanja za odrasle. Koliko edukujem decu, toliko i učim od njih. Deca su najbolji učitelji, a ja večiti učenik.

Prva razmišljanja na temu odgovornog roditeljstva i vaspitanja, kao i značaja emocionalne inteligencije javljaju se tokom studiranja pedagogije, na novosadskom Filozofskom fakultetu. Studije završavam diplomskim, a kasnije i master radom na temu “Uloga porodice u razvoju emocionalne inteligencije deteta”, gde kreiram različite koncepcije rada sa odraslima, mladima i decom, na temu emocionalne pismenosti.

Ideja o otvaranju edukativnog centra proizašla je iz prepoznavanja potrebe za preventivnim programima koji bi deci od ranog uzrasta značajno koristili i bili podrška zdravom socio-emocionalnom razvoju. Pored provera znanja i kontrolnih u školi, neki realni životni testovi mogu se pojaviti na dečjem putu u momentima kada fizički nismo uz njih, pa su ove veštine važne za prevladavanje upravo takvih testova. Uživam da osnažujem decu u prepoznavanju sopstvenih snaga i duboko verujem da radom u ovoj oblasti možemo značajno doprineti mentalnom zdravlju naše dece, kako u godinama detinjstva, tako i u odraslom dobu.

U slobodno vreme volim zvuk prirode, pedale svog bajsa i kvalitetno psihoterapeutsko štivo.

Udata sam, mama jednog dečaka.

Nagrađen program

Program je prepoznat i nagrađen od strane Instituta za javno zdravlje Vojvodine na konkursu koji je sproveden u decembru 2019. pod nazivom „Moj doprinos zdravlju zajednice“, a više o tome možete pročitati na sajtu Instituta.

Gostovanja u medijima

Utisci roditelja

Program EmocioNaučnici bih preporučila svakom roditelju kome je stalo da mu dete izraste u emocionalnu zrelu i samosvesnu osobu. Kada sam videla objavu za radionicu, prva pomisao mi je bila možemo da pokušamo, jer sam do tad mislila da imam osetljivo dete, koje je introvert. Posle svake radionice, moj dečak se sve više otvarao i ja sam imala povratnu informaciju od Dijane (svaki put). U vrtiću je lakše rešavao konflikte, bez suza i burnih reakcija. Kod kuće je imenovao emocije i lakše smo komunicirali šta mu se zaista dešava u trenutku. Na radionicama se potpuno otvorio i od introvertnog, postao je dete otvoreno za komunikaciju. Dokaz koliko podsticajno okruženje i prava stručna osoba može da iz deteta izvuče najbolje. Sve preporuke, ići ćemo i sledeće godine. :)

Zdravka Amidžić, ekonomista

Kao zdravstveni profesionalac, no pre svega kao roditelj, smatram da je emocionalna pismenost jedna od ključnih veština koja je od značaja za dete, kako u stvaranju zdravog i pozitivnog stava u odnosu ka sebi, tako i stvaranju dobrih odnosa sa vršnjacima, u porodici, u školi. Ona je preduslov za dobrobit svakoga od nas i za razvijanje naših punih potencijala. Nekada kao roditelji nismo baš najadekvatniji edukatori svojoj deci, no srećom, u Mind centru, pored sjajne atmosfere nalazimo i sjajne ljude koji na neverovatan način pristupaju ovoj temi i približavaju je deci opipljivo, kao slatkiš :). Moj osmogodišnji sin broji dane u iščekivanju naredne radionice, a prethodne prepričava danima… Uživa!!! Moja topla preporuka za svako dete, bez izuzetka! Uz preporuku, i velika zahvalnost!!

dr Vanja Kurjakov, specijalista pedijatar

Rezervišite mesto za Vaše dete

Broj mesta je ograničen. Rezervišite mesto za Vaše dete na našim radionicama!

Cene

Program je koncipiran na bazi mesečnih tema koje pokrivaju različite oblasti socio-emocionalnog razvoja. Da bi se kod deteta uočio napredak, potreban je kontinuitet u radu i saradnja roditelja i stručnjaka. Iz tog razloga je važno proći ceo program.

Cena jednog modula

4.500 RSD

Uključeno u cenu:
  • Edukativni materijali za decu

  • 4 radionice tokom jednog modula (meseca)

  • Konsultacije sa edukatorom, po potrebi.

  • Izveštaj o napretku deteta i eventualne smernice za dalje, nakon završetka celokupnog programa.

FAQ

Najčešća pitanja i odgovori

Kao što u školi deca uče za kontrolne zadatke i provere znanja, neki realni životni testovi mogu se pojaviti na dečjem putu u momentima kada fizički nismo uz njih, pa su ove veštine važne za prevladavanje upravo takvih testova. Neki od tih izazova su:

  • Različiti konflikti koji se javljaju među decom, a koji mogu imati težinu ozbiljnosti (zadirkivanje, vređanje, omalovažavanje i dr.);
  • Neprihvaćenost od grupe vršnjaka koja dovodi do pada samopoštovanja;
  • Slaba kontrola emocija (naročito neprijatnih poput besa)
  • Teško prihvatanje trenutnog neuspeha itd.

Pored širokog spektra znanja koje dete dobija polaskom u školu, mentalno zdravlje dece podjednako je važno negovati, a emocionalna inteligencija je deo mentalnog zdravlja.

Iako ne deluju isprepletano, socio-emocionalne kompetencije su važne za vaspitno-obrazovni proces jer podstiču koncentraciju, koja podstiče učenje i pamćenje.

Nažalost, nismo uklopili emocije u nastavne programe i nastavu našeg školskog sistema.

Način na koji se ponašanje, emocije i saznanje integrišu u prvih deset godina života ima značajan uticaj po psihičko i emocionalno funkcionisanje tokom odrastanja. Važno je naglasiti da se ove veštine uče celog života, ali i da je dobra podloga u ranom uzrastu važan preduslov stabilnosti i zadovoljstva u kasnijim godinama.

Roditelji su posebno važni partneri nama koji radimo sa decom, u izgradnji emotivne stabilnosti kod deteta.

Program rada sa decom na radionicama socio-emocionalnih veština usmeren je na:

  • Prepoznavanje i imenovanje emocija (osnovnih: sreća, tuga, ljutnja, strah, iznenađenje, gađenje, a zatim i složenijih: nezadovoljstvo, frustracija, razočaranje itd.);
  • Razumevanje uloge koje emocije imaju u našem životu: povezivanje emocija sa određenom situacijom, prepoznavanje uzroka koji najčešće dovode do pojave određene emocije; saznanje da jedna emocija ne utiče isto na sve ljude;
  • Regulaciju emocija – vežbe samokontrole, prevladavanje averzivnih emocija, strategije rešavanja konflikata u stresnim situacijama.
  • Razvoj empatije i socijalnih veština.

Važan preduslov učenja je relaksirana atmosfera u kojoj deca uče kroz igru (živela igra!), u kojoj nema tačnih ni pogrešnih odgovora i u kojoj deca deca sama dolaze do konstruktivnih rešenja, zaključivanjem i povezivanjem, kroz:

  • Crtež;
  • Vežbe vizualizacije;
  • Društvene igre (igre memorije – kartice osećanja, igre kreirane od strane pedagoga);
  • Pokretne igre;
  • Kreiranje priča;
  • Igre uloga (realne, svakodnevne situacije u školi, kod kuće, na igralištu);
  • Različite edukativne materijale (emocije slagalica, točak osećanja, radne sveske namenjene različitim emocijama, materijale kreirane od strane Instituta za javno zdravlje Vojvodine, kao i one kreirane od strane pedagoga koji radi sa njima) itd.

Radionice se organizuju za decu predškolskog (6 godina), nižeg osnovnoškolskog uzrasta (7-10) i predpubertetskog uzrasta (11-12).

Radionice se održavaju u Novom Sadu, u ušuškanom delu Novog Naselja, a u blizini glavnih saobraćajnica i crkve. Adresa je Todora Toze Jovanovića 8.

Optimalan broj dece u jednoj grupi je 5-8. Organizuju se po uzrastima, ukoliko broj dece to dozvoljava.

Cena jednog modula je: 4500 RSD

Cena podrazumeva 4 susreta u mesecu, jednom nedeljno u trajanju od 1h. Cena je fiksna – ne menja se u odnosu na to da li dete dolazi na sva četiri susreta ili ne.

Deca koja su pohađala radionice svih modula dobijaju diplomu na kraju programa, a roditelji detaljan izveštaj stručnjaka o razvoju i napretku deteta.

Program je koncipiran na bazi mesečnih tema koje pokrivaju različite oblasti socio-emocionalnog razvoja. Da bi se kod deteta uočio napredak, potreban je kontinuitet u radu i saradnja roditelja i stručnjaka. Iz tog razloga je važno proći ceo program.

Deca koja prođu ceo program (sve module) dobijaju diplomu da su postali EmocioNaučnici, a roditelji dece koja prođu sve module programa dobijaju na kraju godine detaljan izveštaj stručnjaka o razvoju i napretku deteta.

Roditelji dece koja prođu određene delove programa (modula), mogu dobiti izveštaj na kraju godine, u skladu sa učestalošću deteta na samom programu.

Imate dodatnih pitanja? Kontaktirajte nas!

Kontakt telefon: 064/222-3223

Email: info@mindcentar.edu.rs

Rezervišite mesto za Vaše dete

Novi ciklus svakog meseca. Za prijave, možete nas kontaktirate putem kontakt forme:

1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right

Možete rezervisati mesto i putem e-maila, instagram stranice ili pozivom.